Friendszone
Friendszone
Friendszone
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Friendszone

Waar vrienden elkaar ontmoeten
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 2:05 am

Ingrediënten voor 2 personen

4 dl zilvervliesrijst
sap van 1 grapefruit
6 verse dadels (in stukjes)
2 zoete rode puntpaprika's (AH) (in ringetjes, zonder zaadjes)
teentje knoflook (in kleine stukjes)
1 pak Oosterse wokblokjes (Tivall)
kruiden (kerrie, paprika en cayennepeper)

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking, giet 'm af en doe het grapefruitsap erdoor. Roerbak de andere ingrediënten in olie, voeg de kruiden toe en schep het mengsel door de rijst. Mmmmmmmmmmm ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Riemie
Admin
Riemie


Aantal berichten : 297
Registratiedatum : 31-03-09
Woonplaats : Feanwalden

Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 2:34 am

Klinkt heerlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://friendszone.actieforum.com
Gast
Gast




Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 2:37 am

eigen recept Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Riemie
Admin
Riemie


Aantal berichten : 297
Registratiedatum : 31-03-09
Woonplaats : Feanwalden

Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 2:39 am

Da's juist zo leuk he??
Ik bedenk ook van alles zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://friendszone.actieforum.com
Gast
Gast




Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 2:48 am

Ja, inderdaad. Daar kun je heel creatief mee zijn. Dat andere recept dat ik hier net neergezet heb, was ook een eigen creatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Riemie
Admin
Riemie


Aantal berichten : 297
Registratiedatum : 31-03-09
Woonplaats : Feanwalden

Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 2:55 am

Nou, van mij mag je er meer plaatsen hoor.
Maar eeuuhh....zijn ze ook geschikt voor de kleine beurs??
Ik zie ook dat een aantal dingen bij bv AH te krijgen zijn.
Helaas hebben we hier alleen een C1000 en zou ik met de bus of trein moeten voor die dingen, en dat is voor mij helaas niet te doen.
Maar ik ga zeker eens wat uitproberen, want het ziet er erg lekker uit allemaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://friendszone.actieforum.com
Gast
Gast




Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 3:12 am

Riemie schreef:
Nou, van mij mag je er meer plaatsen hoor.
Maar eeuuhh....zijn ze ook geschikt voor de kleine beurs??
Ik zie ook dat een aantal dingen bij bv AH te krijgen zijn.
Helaas hebben we hier alleen een C1000 en zou ik met de bus of trein moeten voor die dingen, en dat is voor mij helaas niet te doen.
Maar ik ga zeker eens wat uitproberen, want het ziet er erg lekker uit allemaal.

Ik ga er in de loop van de tijd waarschijnlijk ook nog wel meer plaatsen. Smile
Nou, mijn eigen beurs is ook behoorlijk klein, haha. Die dadels zijn inderdaad wel duur, maar ja, je eet het ook niet elke dag.
Producten van Tivall kun je alleen bij AH kopen, maar de meeste andere ingrediënten hebben ze denk ik wel bij C1000. Dadels kun je anders ook nog wel bij een reformwinkel of biologische winkel ofzo kopen en falafelballetjes (voor dat andere recept) vind je meestal ook wel in een biologische winkel (alleen zijn ze dan waarschijnlijk wel duurder dan die van Tivall). In plaats van de Oosterse wokblokjes zou je eventueel Quorn stukjes dès (dat hebben ze vast wel bij C1000) kunnen gebruiken. Daar zit wel een andere smaak aan, maar het is iig lekker. En mocht je geen rode puntpaprika's kunnen vinden, dan kan je het eens met gewone rode paprika's proberen. Soms moet je een recept wel eens aanpassen aan de omstandigheden. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Riemie
Admin
Riemie


Aantal berichten : 297
Registratiedatum : 31-03-09
Woonplaats : Feanwalden

Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitimezo apr 05, 2009 4:13 am

Volgens mij heeft de C1000 ook dadels te koop.
Zal er eens ff op letten.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://friendszone.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap   Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rijst met zoete puntpaprika, dadels en grapefruitsap
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aardappelroerbakgerecht met dadels

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Friendszone :: Het bruine cafeetje :: DE KEUKEN :: VEGETARISCH-
Ga naar: